Mobilabonnemang från
10 kr
i tre mån
Och nästan ny lur!
Välj telefon

  • Säker betalning
  • Snabb leverans
  • 12 månaders garanti
  • 14 dagars öppet köp

Köp en second hand-mobil med ditt abonnemang

iPhone SE

2340 kr (nypris 4590 kr)

begagnad-s20fe

Samsung Galaxy S20 FE

3180 kr (nypris 5699 kr)

iPhone 11

4340 kr (nypris 5990 kr)

begagnad-galaxy-s21

Samsung Galaxy S21

4640 kr (nypris 8190 kr)

iPhone 12

5280 kr (nypris 8495 kr)

iPhone 12 Pro

6920 kr (nypris 11490 kr)

iPhone 13 mini

7425 kr (nypris 8595 kr)

iPhone 13

8655 kr (nypris 9795 kr)

Svårt att bestämma dig?

Vimla ❤ Renewed

För oss är det inte bara viktigt att leva forever online utan också att livet ska få forsätta IRL. Vi är otroligt stolta över vårt samarbete med Renewed där du kan köpa en återvunnen telefon med unika priser för dig som skaffar Vimla. Genom att återvinna och återanvända fullt fungerande mobiltelefoner hjälper vi till att minska vår klimatpåverkan.

Vilka är Renewed?

Renewed är ett svenskt företag som säljer återvunna mobiler. Hos Renewed hittar du begagnade mobiltelefoner som iPhones och Samsung med likvärdig funktionalitet som fabriksnya mobiltelefoner. Renewed ser till att alla telefoner är återställda, att information från tidigare ägare är raderad och att den fungerar enligt legala krav. Alla Reneweds telefoner har 12 månaders garanti. 

Minska dina utsläpp med en begagnad mobiltelefon

Visste du att produktionen av en ny mobil ger upphov till ca 86 kg avfall innan den är klar, och att en stor del av avfallet är gruvavfall som uppstår när metaller bryts? Genom att återanvända fullt fungerande mobiltelefoner kan vi spara ca 30 kilo CO2-utsläpp, per återanvänd telefon!

klimatsmart
spara-pengar

Spara pengar med second hand

Om du vill ha en fullt fungerande och fräsch mobil men samtidigt spara pengar är second hand helt rätt för dig! En second hand-mobil från Renewed är nämligen nästan 50% billigare än en fabriksny mobil. Så förutom att du gör en liten insats för en mer hållbar framtid när du väljer en begagnad mobil, sparar du dessutom pengar.

Vanliga frågor

Öppet köp & garanti 

Har jag garanti och öppet köp på min mobil?
Javisst! Du har hela 12 månaders garanti och 14 dagars öppet köp. 

Hur ångrar jag mitt mobilköp?
För att ångra köpet på telefonen så kontaktar du Renewed genom att maila till vimla@renewed.se och så återkommer de till dig inom 24 timmar.

Hur ångrar jag mitt mobilabonnemang?
Om du ångrar ditt mobilabonnemang mailar du vår support på hej@vimla.se eller chattar med dem på vimla.se/kontakt

Leveranstider 

När får jag min telefon?
På ett ögonblick! Din telefon packas och skickas iväg inom 1-4 arbetsdagar efter att du har beställt.  När den har skickats så får du ett mail med spårningsnummer så att du kan följa leveransen från beställning tills dess att den landar i din hand.

När får jag mitt SIM-kort?
Du får ditt SIM-kort inom 1-5 arbetsdagar.

Betalning 

Betalar jag av min mobil hos Renewed eller Vimla?
Betalningen för ditt köp av din Renewed-telefon hanteras av Klarna och är alltså separat från betalningen av ditt Vimla-abonnemang. Via Klarna kan du antingen betala hela telefonen på en och samma gång eller välja att betala senare via faktura.

Kan jag dela upp mobil-fakturan?
Jajamen! Du kan välja att dela upp dina betalningar på din telefon hos Klarna i 3, 6 eller 12 månader. 

Hur betalar jag mitt Vimla-abonnemang?
Med ditt Vimla-abonnemang kan du betala med faktura tillsammans med Billogram eller kortbetalning tillsammans med stripe. För att byta mellan metoderna loggar du in på mitt.vimla.se. 

Vanliga frågor kring mobiltelefonerna 

Hur kontrolleras telefonerna innan de läggs ut till försäljning?
Alla telefoner är noga kontrollerade, fabriksåterställda och renoverade vid behov. Renewed gör även en kvalitetskontroll på alla telefoner och ser till att din telefon är hel och ren innan den når dina händer.

Kan jag beställa en telefon och kombinera det med ett abonnemang för barn, studenter eller 55+?
Självklart! Hos oss får du både äta kakan och behålla den.
Är du student eller 55+  väljer du ett av de rabatterade abonnemangen efter att du har valt din nya telefon.
För barnabonnemang väljer du ett ordinarie abonnemang och sen mailar du kampanj@vimla.se med din önskade surfnivå.

Vanliga frågor kring våra mobilabonnemang

Har Vimla bindningstid?
Nix pix! Vi diggar frihet och du har därför ingen bindningstid på ditt Vimla-abonnemang.

Kan jag spara min oanvända surf hos Vimla?
Du får spara surf på alla abonnemang, hur länge du vill och hur mycket du vill! Läs mer på vimla.se/sparadata. 

Flytta med ditt nummer till Vimla eller få ett helt nytt?
Om du väljer att flytta in ditt nummer till oss flyttas det närmast möjliga datum vilket är 5 arbetsdagar framåt. Vill du ändra det behöver du kontakta vår support på hej@vimla.se eller chatt vimla.se/kontakt 

Väljer du att du vill ha ett helt nytt nummer får du i mail-bekräftelsen av Vimla vilket nummer du har fått. 

Hur vet jag vilket nytt nummer jag har fått?
Väljer du ett sprillans nytt nummer så ser du vilket nummer du har fått i mailbekräftelsen som du får från Vimla inom kort. Håll utkik!

Kan jag flytta mitt nummer till Vimla?
Självklart kan du ta med dig ditt nummer! Välj nummerflytt och så flyttar vi det om 5 arbetsdagar. Vill du senarelägga flyttdatumet så mailar du till hej@vimla.se eller skriver in till supporten i chatten på vimla.se/kontakt.

Behöver jag säga upp mitt gamla abonnemang?
Om du väljer att flytta med ett nummer till oss sägs ditt gamla abonnemang upp automatiskt den dagen som ditt nummer flyttas över till oss. Ifall du har uppsägningstid på abonnemanget så startar den på flyttdagen och abonnemanget avslutas först när uppsägningstiden är slut, vilket innebär att du kan få betala för två abonnemang samtidigt. 

Därför rekommenderar vi alltid att innan en nummerflytt ta kontakt med nuvarande operatör och kontrollera allt tillsammans med dem. 

Har Vimla barn, 55+ eller studentabonnemang?

Självklart går det att kombinera Renewed med 55+, student och barnabonnemang. 

För 55+ och student väljer du ett av abonnemangen som passar dig efter du valt telefon.

För barn väljer du en av ordinarie surfmängder och mailar efter du fått din orderbekräftelse till kampanj@vimla.se.

Vill du köpa abonnemang utan telefon?